Royal Line

Markkinointi avuksi kannattavuuden kasvuun


Royal Line halusi päivittää graafisen ilmeensä. CRE8 aloitti työn luomalla uuden yhtenäisen graafisen ilme vahvistamaan yrityksen olemassa olevaa brändiä sekä tehostamaan viestintää.

Taustojen selvittäminen alkoi tutustumisella yrityksen tarjontaan sekä historiallisiin tapahtumiin Helsingin saaristossa, joista risteilyjen tarinat koostuvat. Royal Linen risteilypaketit luotiin kerätyn materiaalin pohjalta yhdessä asiakkaan edustajien kanssa. Uudet ruoka-annokset ja kokonaisuudet kuvattiin markkinointimateriaalia varten.

Kieltolaki teemaan liitettiin entistä selkeämmin salakuljetus, alkoholi ja rekvisiitta, jota CRE8 hankki huutokaupoista. Risteilyä varten luotiin oma graafinen, johon liitettiin viinakortti, peltimuki ja erillinen leimasin korostamaan autenttista kokemusta.

Graafisen ohjeiston ja markkinointimateriaalin siivittämänä Helsingissä 70 vuoden ajan toiminut Royal Line on onnistunut kasvattamaan sekä liikevaihtoaan että voittoaan. Tulevina vuosina Royal Line vakiinnuttaa asemansa Suomen suosituimpana lounas- ja illallisristeilyjen tarjoajana sekä yritysristeilyjen markkinajohtajana. Risteilykaudessa lounas- ja illallisristeilyjä on yli 1000 kappaletta.

”Olemme olleet tyytyväisiä Graafiseen ilmeeseen, kuviin, ruokalistoihin sekä ennen kaikkea kieltolakiristeilyyn, joka on kiistatta suomen risteilyalan elämysten Benchmark-tuote.” -Jukka Rautakorpi