FairLex
Palvelumuotoilua lakiasioihin
FairLexin väki kertoi millaisessa toimintakentässä perheiden ja eroamassa olevien pariskuntien palvelut ovat, millaisia haasteita asiakkaat kokevat ja millaiseksi olemassa olevia palveluja haluttiin muuttua tulevaisuudessa.
Ratkaisuna asiakkaiden tarpeisiin muotoiltiin henkilökohtainen perheneuvontapalvelu, joka madaltaa ihmisen kynnystä keskustella vaikeista asioista. Ilmaisessa neuvontapalvelussa ongelmia ratkotaan FairLexin asiantuntijatiimi avulla, johon kuuluvat pappi, terapeutti ja lakimies. Sovittelutilanteiden ensisijaisena tavoitteena on välttää riitojen kärjistyminen ja sivullisten kanssaihmisten kärsimys.
Palvelu liitettiin FairLex brändiin, jolle suunniteltiin nimi, ilme, kotisivut ja sosiaalisen median kanavat. FairLex – SOVITTELUA AVUKSESI -palvelu lanseerattiin ennalta määritellyille kohderyhmille sekä verkko että perinteisiä medioita hyödyntäen.


